Saturday 5 December 2015

Aftellen tot Sinterklaas

Jaren geleden zag ik deze aftelkalender voor Sinterklaas bij Handwerkatelier Sari. Ik denk dat het op de Handwerkbeurs in Zwolle was. Toen vond ik het zonde om helemaal te maken, de kinderen waren bijna allemaal niet meer gelovig, dus hoelang zou ik er plezier van hebben. Maar met de komst van onze kleine Maria was 1 van mijn eerste gedachtes: snel de kalender bestellen! Toen duurde het nog even voor ik de moed vond om eraan te beginnen, maar dit jaar is het gelukt! Net voordat Sint in het land kwam, waren de kalender en alle ornamentjes af! Sari telt af van 21 naar 1, in de zin van hoeveel  nachtjes slapen nog, maar chaotisch als ik ben, zou ik nooit onthouden waar ik gebleven was, dus heb ik de volgorde veranderd. Mijn kalender begint op 15 november en eindigt op 5 december... Alle ornamentjes zitten verstopt in de zakjes en mogen er 1 voor 1 uitgehaald worden. Als er een schoen, laars of klomp verschijnt mag er een schoen gezet worden... lekker overzichtelijk. 



No comments: