Wednesday 23 May 2012

Het betere knipwerk

Normaal neem ik niet graag een "simpele" klus mee naar naailes op maandagavond. Knippen en doorslaan doe ik eigenlijk altijd thuis, maar ik was er nog niet toe gekomen om mijn nieuwe project voor te bereiden, dus moest ik wel op les gaan knippen. Dat bleek een heel wijze beslissing: mijn stof was na het wassen 20 cm in de breedte en 40 cm in de lengte gekrompen..... De patroondelen pasten er met geen mogelijkheid meer op. Waar ik lichtelijk begon te wanhopen, kreeg de naaijuf er steeds meer lol in, en ongelooflijk maar waar: het is gelukt. OK de jurk is wel wat korter geworden en de zakken zijn komen te vervallen, maar verder is alles compleet en zelfs goed op de ruit gelegd. Toch maar weer een seizoen bijgetekend voor naailes, dat is zo het geld wel waard! G.

No comments: