Sunday 19 June 2011

Lang geleden...

Toen mijn oudste dochter geboren werd in 2000, kreeg ik van de vrouw van een collega dit zelfmaakblad. Ik heb het meteen aan de kant gegooid, want zelf kleding naaien ? echt nooit! Dat kon ik toch niet. Gelukkig heb ik het wél bewaard, want oh, wat staan er leuke patroontjes in!
Zoals dit schortjurkje met broek eronder. De plooi strook onderaan het schortje van 4 meter lang, kostte wel wat tijd, maar het resultaat is er wel naar. Little Miss T. heeft alvast een verjaardagsjurkje voor in Augustus. Omdat ik het schortje verder wel erg eenvoudig vond, heb ik er nog wat yo-yo bloemen opgenaaid.
R. heeft zelf de stof uitgekozen van dit eenvoudige, beetje jaren '60 achtige jurkje. Zij vond het model wat tegenvallen, dus heb ik de yo-yo maker van Clover weer tevoorschijn gehaald en er ook een bloemetje met lintjes opgezet. G.

No comments: